شراب آموزش قانون آموزشی بهداشت بهداشتی

شراب: آموزش قانون آموزشی بهداشت بهداشتی نوجوانان وزارت کار وزارت کشور وزارت بهداشت

گت بلاگز بازار خودرو این خودروها عمرشان را کرده‌اند

به گفته کارشناسان عمر خودروهای تک ستاره مشمول بر سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس

این خودروها عمرشان را کرده‌اند

این خودروها عمرشان را کرده اند

عبارات مهم : ایران

به گفته کارشناسان عمر خودروهای تک ستاره مشمول بر سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ بک، ساینا، ام وی ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام وی ام ۵۵۰ سر آمده و تولید آنها باید متوقف شود.

چندی پیش ایسنا در سلسله گفت وگوهایی با کارشناسان این عنوان را بررسی کرد که آیا خودروسازان به گزارش های ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی ترتیب اثر نداده و کیفیت محصولات خود را زیاد کردن نمی دهند.

متن پرسش مطرح شده است با کارشناسان این بود که “بررسی گزارش های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می دهد که کشور عزیزمان ایران خودرو، سایپا، مدیران ماشین و کرمان ماشین ماه ها و بلکه سالهاست که بعضی محصولاتشان را در پایین ترین سطح کیفی تولید می کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است!؟ “.

این خودروها عمرشان را کرده‌اند

کارشناسان در پاسخ به این پرسش متفق القول اعتقاد هستند که عمر خودروهای تک ستاره که در پایین ترین سطح کیفی تولید می شوند، سر آمده و تولید آنها باید متوقف شده است و با خودروهای با کیفیت جایگزین شوند.

در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از شرکتهای کشور عزیزمان ایران خودرو، سایپا، مدیران ماشین و کرمان ماشین خواست که تولید خودروهای با کیفیت پایین را متوقف کنند.

به گفته کارشناسان عمر خودروهای تک ستاره مشمول بر سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس

امرالله امینی اظهار کرد:” مسئله ما در حوزه کیفیت خودروهای داخلی این است که اگرچه هر ماه گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تهیه و منتشر می شود ولی به این گزارش ها ترتیب اثر داده نمی شود”.

همچنین یک کارشناس صنعت ماشین تاکید کرد که تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت ماشین و مردم کشور عزیزمان ایران نیست. حسن کریمی سنجری خاطرنشان کرد:” متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه علت قدیمی بودن پلت فرم، ناتوانی قطعه سازان داخلی و همچنین امکان پذیر نبودن تنوع مدل، امکان زیاد کردن زیاد کیفیت این خودروها وجود ندارد”.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز اعتقاد است که ” یکی از دلایل پایین بودن کیفیت بعضی خودروهای داخلی رانت و زد و بند بین بعضی خودروسازان و قطعه سازان است”.

این خودروها عمرشان را کرده‌اند

ابوالفضل خلخالی اظهار کرد:” یکی از دلایل بی کیفیت بودن بعضی خودروهای داخلی رانت ها و زد و بندهای پشت پرده هست. در بعضی موارد شاهد هستیم که بعضی قطعه سازان بزرگ داخلی از مواد اولیه ضایعاتی و بی کیفیت جهت تولید قطعات ماشین استفاده می کنند که نمونه آن تولید مجموعه فرمان بعضی خودروهای پر تیراژ داخلی با استفاده از مواد اولیه ضایعاتی است”.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز راجع به تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای کشور عزیزمان ایران خودرو، سایپا، مدیران ماشین و کرمان ماشین اظهار کرد که این خودروها عمرشان را کرده اند و خودروسازان باید به فکر جایگزینی آنها با محصولات تازه باشند.

به گفته کارشناسان عمر خودروهای تک ستاره مشمول بر سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس

شهرام آزادی تصریح کرد:” خودروهای تک ستاره عمر خود را کرده و به انتهای عمر خود نزدیک شده است اند بنابراین صرف هزینه های تازه جهت زیاد کردن کیفیت آنها چندان منطقی نبوده و این سرمایه ها باید صرف تولید خودروهای تازه و با کیفیت شود”.

طبق بروزترین گزارش های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی؛ خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ بک، ساینا، ام وی ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام وی ام ۵۵۰ همچنان در پایین ترین سطح کیفی (یک ستاره از پنج ستاره کیفی) تولید می شوند.

این خودروها عمرشان را کرده‌اند

واژه های کلیدی: ایران | ستاره | ماشین | خودروهای داخلی | بازار خودرو

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs